Nu är jag i Fritsla igen. Trött, men glad. Jag tillbringade natten sovandes på en bänk på Kastrups flygplats. För mig fungerar det bra eftersom jag inte är så bekväm av mig. Men här kommer i alla fall en sammanfattning av hela resan…

Borås resecentrum

I måndags kväll började det hela med buss från Fritsla till Göteborg, via Borås.

Nils Ericson terminalen

På Nils Ericson-terminalen var det lugnt och fridfullt, här omkring midnatt. Bussen mot Kastrup gick kl 01:45.

Nils Ericson terminalen 2

Bussterminalen stängde kl 01, så jag och ca 20 personer till fick vänta utomhus mot slutet. Sen påbörjades den drygt fyra timmar långa bussresan mot flygplatsen i Köpenhamn.

Kastrup

Jag börjar faktiskt känna att jag snart kan Kastrups flygplats utantill.

Nedresan gick via Warszawa med LOT Polish Airlines.

Middag Kranjska Gora

Efter att vi checkat in på hotellet gick vi och åt middag. Från Sverige var jag den enda skribenten, men Adrias nya svenska reklamchef Susanna Halonen var med. Här har varmrätten precis serverats.

Buss

Morgonen efter åkte vi denna coola buss till skidanläggningen Planica, där presskonferesen skulle vara.

Mingel

Tyvärr kommer inga nyheter från Adria att kunna publiceras förrän mitten av juni. Därför blir det bara en bild från minglet innan själva konferensen.

Planica

En av höjdpunkterna på denna dag var chansen att få åka ned för en backhoppningsbacke på en zipline. Efter att sett några åka ner bestämde jag och Susanna oss för att göra det vi med. Snacka och höjd. Det här är faktiskt världens brantaste zipline. Hastigheten är som högst i början, ca 85 kilometer i timmen. Linan är 566 meter lång.

Gorazd & Susanna

Efter konferensen var det produkpresentation och lunch. Här är Gorazd Jakṧe, reginal manager för Adria i Norden, England, Asien och Stilla havet, tillsammans med Adrias svenska reklamchef Susanna Halonen.

Senare på eftermiddagen åkte jag tillsammans med de danska journalisterna till flygplatsen, där vi alla tre hamnade på samma flyg till München. Därefter bytte vi till flyg mot Köpenhamn, där jag tillbringade natten på en bänk. Imorse kl 07:40 åkte bussen från Kastrup till Göteborg.

The Slovenia-trip in its entirety

Now I’m back in Fritsla. Tired, but happy. I spent the night sleeping on a bench at Kastrup airport. For me it works well because I do not require much comfort. But this will in any case be a summary of the whole trip.

On Monday night, it all started with the bus from Fritsla to Gothenburg, via Borås. At the Nils Ericson Terminal, it was quiet and peaceful, here around midnight. The bus to Copenhagen left at 01:45 am.

The bus terminal closed at 1 am, so me and about 20 people had to wait outside at the end. Then began the more than four-hour bus trip to the airport in Copenhagen. I’m actually starting to feel I know Kastrup airport very well now. The trip down went via Warsaw on LOT Polish Airlines.

After we checked into the hotel, we went for dinner. From Sweden, I was the only writer, but Adria’s new Swedish advertising manager Susanna Halonen was here. Shown above is when the main course had just been served.

In the morning after we went with a really cool bus to the ski center Planica, where the press conference was.

Sorry, no news from Adria will be published until mid-June. Therefore, I just show a picture of the gathering before the conference.

One of the highlights of this day was the chance to go down a ski jump on a zipline. After seeing some go down me and Susanna decided to do it too.

It was really high. This is actually the world’s steepest zipline. The speed is highest at the start, about 85 kilometers per hour. The line is 566 meters long.

After the conference was the product presentation and lunch. Above is Gorazd Jakse, reginal manager of Adria in the Nordic countries, the UK, Asia and the Pacific, together with Adrias Swedish advertising manager Susanna Halonen.

Later in the afternoon, I went along with the Danish journalists to the airport, where all three of us ended up on the same flight to Munich. Then we switched to flight to Copenhagen, where I spent the night on a bench. This morning at 7:40 am the bus went from Kastrup to Gothenburg.

1. Helena FREEDOMtravel
    Maj 29, 2016

Vilken vacker miljö med de höga bergen!

• Johan
      Maj 29, 2016

Slovenien är fantastiskt vackert. Jag skulle nog vilja säga att det är ett ganska underskattat land;)