KnausTabbert är en av de ledande producenterna av husvagnar, husbilar och campervans. Med sitt breda portfolio bestående av märkena Knaus, Tabbert, T@B och Weinsberg, finns det något för alla…

Düsseldorf, DEU. 06.09.2015. Der CARAVAN SALON DUESSELDORF ist die weltgrößte Messe für mobile Freizeit, zu der jedes Jahr mehr als 175.000 Besucher kommen. Insgesamt 590 Aussteller präsentieren von Samstag, 29. August bis Sonntag, 6. September 2015 Reisemobile und Caravans jeder Größe und Preiskategorie, außerdem Zubehör, Zelte, Technik und touristische Destinationen. _ CARAVAN SALON DUESSELDORF showcases the world_s largest selection for mobile holidays. From August 29 to September 6 2015, 590 exhibitors show motorhomes and caravans, basic vehicles, accessoires, equipment, tents, mobile homes and travel destinations. Each year some 175,000 visitors come to see the CARAVAN SALON. Foto: Constanze Tillmann, Exploitation right Messe Duesseldorf, M e s s e p l a t z, D-40474 D u e s s e l d o r f, www.messe-duesseldorf.de; eine h o n o r a r f r e i e  Nutzung des Bildes ist nur fuer journalistische Berichterstattung, bei vollstaendiger Namensnennung des Urhebers gem. Par. 13 UrhG (Foto: Messe Duesseldorf / ctillmann) und Beleg moeglich; Verwendung ausserhalb journalistischer Zwecke nur nach schriftlicher Vereinbarung mit dem Urheber; soweit nicht ausdruecklich vermerkt werden keine Persoenlichkeits-, Eigentums-, Kunst- oder Markenrechte eingeraeumt. Die Einholung dieser Rechte obliegt dem Nutzer; Jede Weitergabe des Bildes an Dritte ohne  Genehmigung ist untersagt | Any usage and publication only for editorial use, commercial use and advertising only after agreement; unless otherwise stated: no Model release, property release or other third party rights available; royalty free only with mandatory credit: photo by Messe Duesseldorf]

I Stuttgart visade KnausTabbert ca 100 fordon, bland annat den nya husvagnen Lifestyle 490 L samt den kompakta familjevagnen från Tabbert, Rossini 400 LK. På husbilssidan finns flaggskeppet Sun i och bland campervans, nyheten Knaus Boxstar 600 Plus Street.

På årets mässa såldes 10 % fler fordon från KnausTabbert än förra året. Detta trots att CMT besöktes av 10 % färre personer än fjolåret. Totalt 220 000 st. Främst nybörjarmärket Weinsberg ökade.

”2015 var ett mycket positivt år för oss, ett år då vi inte bara uppnått en tillväxt från 300 Euro till 350 i omsättning, men samtidigt återigen ställa krav i branschen med produkthöjdpunkter såsom Sun i eller Sport & Fun. För 2016 återigen räknar vi med fortsatt tillväxt i riktning mot målet på 400 miljoner euro. En framgångsrik start på året på CMT är oerhört viktigt för detta. Med 400 sålda fordon överskred vi de uppställda målen och återigen ökat mot föregående år med mer än 10%. Vi är glada att se att särskilt våra nya fordon från WEINSBERG är klart mer populärt än under tidigare år. Ett tydligt tecken på att vårt fortfarande ganska ung varumärke har kommit in i den starkt konkurrensutsatta nybörjarklassen. Samtidigt är vi glada att se att husvagnssiffrorna fortsätter att växa. På CMT mässan kunde vi registrera ett plus på 20 procent jämfört med år 2015 ”, säger Wolfgang Speck, ordförande i styrelsen för Knaus Tabbert GmbH.

Knaus Tabbert: CMT was a success
Knaus Tabbert is one of the leading producers of caravans and campervans. With its broad portfolio consisting of brands Knaus, Tabbert, T@B and Weinsberg, there is something for everyone.
In Stuttgart KnausTabbert showed about 100 vehicles, including the new caravan Lifestyle 490 L and the compact family caravan from Tabbert, the Rossini 400 LK. On the motorhome side is the flagship Sun i and among campervans, the new Knaus Boxstar 600 Plus Street.
At this year’s show 10% more vehicles from KnausTabbert was sold compared to last year. This despite the fact that CMT was visited by 10% fewer people than last year. A total of 220 000. Mainly entry-level brand Weinsberg increased.

”2015 was an extremely positive year for us, a year in which we not only achieved a growth from Euro 300 to 350 million in turnover, but simultaneously again set standards in the industry with product highlights such as the Sun i or Sport & Fun. For 2016 we again expect further growth in the direction of the targeted Euro 400 million figure. A successful start into the year at the CMT is immensely important for this. With 400 sold vehicles we exceeded the set targets and again increased the very good result of the previous year by more than 10%. We are pleased to see that especially our new vehicles of the WEINSBERG brand clearly enjoyed more popularity than in the previous years. A clear sign that our still quite young brand has arrived in the highly competitive beginner segment. At the same time we are pleased to see that the caravan figures continue to grow. At the CMT trade fair we were able to register a plus of 20 percent compared to the year 2015″, says Wolfgang Speck, chairman of the management board of Knaus Tabbert GmbH, summing up this year’s trade fair appearance at the CMT in Stuttgart.

  1. Camping
    Feb 02, 2016

    Kul med alla nyheter! Är du sponsrad av O Bergholm? Väldigt mycket annonser från dessa märken. 😉

    Reply
    • Johan
      Feb 02, 2016

      Hej! Kul att du frågar:) Jag får pressmaterial direkt av KnausTabberts kommunikationschef. Han är också involverad i Morelo Husbilar. Jag har kontaktat alla tillverkare på Caravan Salon i Düsseldorf och sagt att de gärna får skicka material som jag kan publicera. Men får hör av sig. Hoppas på ändring.

      /Johan

      Reply