Få inlägg på bloggen har det blivit senaste dagarna. Det har varit mycket jobb på Borås Husvagntjänst, både på söndagen då många vagnar lämnas tillbaka, men även på måndagen då 9 husvagnar skulle lämnas ut till kund. Det har varit 25-30 grader varmt utomhus och ca 40-50 grader varmt i husvagnarna. Jobbar man då fysiskt i 7 timmar utan längre paus blir man trött och svetten rinner. Men man är grymt nöjd efteråt. I kväll har ett par artiklar skrivits och skickats in till Mediapress, som ger ut tidningen Husvagn På Väg. Vad jag skrev om är hemligt. I samband med pressvisningen på Nolia-mässan får ni veta mer.


Nolia-mässan var det ja. I år kommer jag resa upp till Piteå tillsammans med Miro De Jong från Holland. Han jobbar på företaget EP Hydraulics som monterar hydrauliska stödben på husbilar. En av kunderna är vårt grannföretag Codat Husbilar. Vi har språkat en del, och eftersom vi båda ska till Nolia så åker vi tillsammans upp i hans husbil. Vi åker på onsdag morgon/förmiddag och kommer vara framme i Piteå på torsdagen. Vi passerar Gävle på vägen så förhoppningsvis kommer vi kunna stanna på en kopp kaffe hos min familj. Snacka om roadtrip detta blir, jag längtar!


Lite promenerande blir det i Fritsla, och detta är en husvagnstät by. Cabby-vagnar med denna färgsättning finns det tre av inom ca en kvadratkilometer. Just denna är en 440 DL, årsmodell runt 1987. Bredvid står en Polar 550 GLE, också från sent 80-tal.


På Borås Husvagnstjänst har vi fem kategorier på husvagnar. Premiumvagnen är vår finaste och idag hämtades den av ett par i en fin Volvo XC60.


Ibland hyr kunder två vagnar och åker två familjer, en i varje vagn. Det verkar så härligt att ge sig iväg som en grupp. Vilken gemenskap det ska bli.

A little update!

There has been few posts here on this blog in recent days. There has been a lot of work at Boras Caravan Service, both on Sunday when many caravans are returned, but also on Monday when nine caravans were delivered to customers. It’s been 25-30 degrees outside and about 40-50 degrees in the caravans. If you work physically for 7 hours without a longer break you get tired and sweat falls from you. But it’s totally satisfying afterwards. Tonight I have written a couple of articles and submitted them to Mediapress, which publishes the magazine Husvagn På Väg.. What I wrote about is a secret. During the press preview at the Nolia Fair in Piteå I will reveal what it is.

This year I will travel up to Piteå with Miro De Jong from Holland. He works at the company EP Hydraulics that assembles hydraulic outriggers on motorhomes. One of his customers is our neighboring businesses Codat Motorhomes. We conversed a lot, and since we are both going to Nolia we will ride in his motor home. We leave on Wednesday morning and will arrive in Piteå on Thursday. We pass Gävle on the way so hopefully we’ll be able to stay for a cup of coffee with my family. This will be a great roadtrip, I can not wait!

In my home village Fritsla there are a lot of caravans, for example three Cabby caravans within one square kilometer. Here is a 440 DL, model year around 1987. Beside stands a Polar 550 GLE, also from the late 80s.

On Boras Caravan Service, we have five categories of caravans.The Premium vanis our finest and was today picked up by a couple in a nice Volvo XC60.

Sometimes customers rent two caravans and go two families, one in each caravan. It seems so wonderful to go away as a group.