Nu är jag tillbaka i husvagnen i Fritsla. Det har varit en lång resdag med start vid Södermalm i Stockholm och slut på Svarvarevägen 2 i Fritsla. På vägen hit hände något ganska speciellt. När tåget från Borås närmade sig Fritsla klev jag upp och försökte öppna en dörr som led ut till ingången till tåget. Den var dock svår att öppna utan att den stängdes igen så jag småsprang till andra änden av vagnen. Tåget stannar dock inte så länge på en mindre station som Fritsla, och därför började tåget rulla precis när jag tog tag i dörren. Fan också, tänkte jag när jag insåg att jag skulle få åka till Kinna och därefter tillbaka på något sätt. Men då plötsligt stannade tåget igen och jag kunde kliva av. Hoppade ut aldeles vid änden av plattformen. Då blev jag glad, och gick hem med ett leende.

Nåväl, här är de sista bilderna från Caravan Stockholm 2014.


Cabby 900 F2C Family med barnkammare är en helt ny vagn, här i Caienna-utförande.


740 QTF Double är också ny för 2014.


710 FT Double här i Comfort-utförande. Cabby 710 ersatte den enkelaxlade 700 när 2014 års vagnar tog över.


Cruze är Cabbys nya instegsserie. Här är en den största modellen, 590 Family.


Fräsch inredning var det här. Detta är ju alltså i grunden en tysk Dethleffs som modifierats för vinterbruk och fått Cabby-kostym.


Ni vet det där glödande skenet som dyker upp vid solnedgången, som börjar i rött och övergår i orange? Så kan känslan av att gå från Cabbys till Knaus monter beskrivas. Här är det orange som livar upp stämningen. Här är Knaus Lifestyle som visades först på mässan i Stuttgart. Ett nygammalt modellnamn på en mer konventionell bas till skillnad från den förra Lifestyle som var helt fyrkantig.


Südwind Exclusive 790 UFK är den största Knaus-modellen som finns. Den invändiga längden är 7,46 meter. Tänk så häftigt det skulle vara om Knaus återinförde sitt modellnamn Residence från 70-talet. Det kunde bli en konkurrent till Hobby Landhaus, i storlekarna 790, 890 och 990.